سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

خراسان رضوی -درگز - سعدآباد
سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

خراسان رضوی -درگز - سعدآباد

همه از خداییم و به سوی او باز می گردیم


  رفتن راز غریب زندگی است و تنها ماندن سوغات تلخ این سفر

بدینوسیله درگذشت ناگهانی  مرحومه مغفوره خانم  ( خانم غلامی ) همسر مرحوم یوسف تبریزی  را به هم وطنان عزیز تسلیت عرض نموده ، از خداوند منان رحمت و غفران الهی برای آن مرحومه و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت داریم .

مدیریت وبلاگ این هجران عظمی را خدمت دوست عزیزم جناب آقای یونس تبریزی و خانواده محترم  تعزیت عرض نموده و ما را در غم خود شریک بدانید.

مطمئن باشید روح پاک و زحمتکش این عزیز مادر با فاطمه زهرا( ع) محشور خواهد شد .

امید است با نثار فاتحه ای روح این عزیز مادر را قرین رحمت نمایید .

امروز روز ورود مسلم ابن عقیل به کوفه است

یکی از یاران مخلص و صدیق  و پسر عموی امام حسین (ع) که به عقیده  من مطالب و مدایح و نوحه های کمتری در وصف ایشان در دهه محرم در مسجد سعدآباد عنوان گردیده است .لذا لازم دیدم  و وظیفه خود دانستم تا از رشادت حضرت مسلم ابن عقیل مطالبی را انتشار دهم .

ورود مسلم بن عقیل (علیه السلام) به کوفه (60 ق)

مسلم بن عقیل، نماینده و پسر عموی امام حسین (علیه السلام) به منظور دعوت ازمردم کوفه و آگاهی از میزان وفاداری آنان به امام، وارد این شهر شد. مردم کوفه، قبلاً با ارسال نامه‏ های فراوان، خواستار عزیمت امام به این شهر و رهبری آنان برای مبارزه با حکومت ستمکار اموی شده بودند. در بدو ورود مسلم به کوفه، وی نامه‏ ی امام را که حاکی از دعوت مردم کوفه به قیام بود، برای آنان قرائت کرد و دراندک زمانی، حدود 18 هزار نفر با وی بیعت کردند. پس از آن، مسلم، بیعت گسترده‏ ی اهالی کوفه را به اطلاع امام رساند. اما اندکی بعد، مردم کوفه تحت تأثیر تبلیغات و تهدید و تطمیع ابن زیاد، حاکم جدیدِ کوفه، بیعت خود را با امام حسین (علیه السلام) نادیده گرفتند. آن‏ها حتی پا را فراتر گذاردند و گروهی از آن‏ها عازم جنگ با امام شدند. مسلم بن عقیل هم که در کوفه تنها مانده بود، به دست ماموران اموی اسیر شد و به شهادت رسید.

بازگشت همه به سوی اوست

مطلع شدیم یکی از مادران زحمتکش دیارمان سعدآباد به دیدار حق شتافت.

بدینوسیله درگذشت مرحومه مغفوره ننه بی بی غلامی (دخترآدینه محمدغلامی  و همسر جناب آقای محمد شیخی ساکن تهران )را حضور هم وطنان عزیز خصوصا خانواده گرامی آن مرحومه تسلیت و تعزیت عرض نموده از خداوند رحمان و رحیم علو درجات و همنشینی با زینب کبری (ع) برای آن مرحومه و صبر جزیل برای بازماندگان مسئلت داریم .

مدیریت وبلاگ مصیبت وارده را خدمت پسرخاله ها و دخترخاله های ارجمندتسلیت عرض می نماید. ما را در غم خود شریک بدانید .

عید سعید فطر مبارک

تطهیر در چشمه زلال رمضان و طلوع خورشید فطر برکیمیاى وجود شما و خانواده محترم مبارک.

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را
بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم...
اللهم عجل لولیک الفرج


فصل انگور - سوغات دیارمان سعدآباد

فصل انگور فرارسید       یادش بخیر

کوچه باغهای خاکی سعدآباد و انگورهای آویزان یاقوت گونه از دیوارهای باغها که به چهره رهگذران کوچه باغ لبخند زده  و عشوه گری میکردند .


انگور صاحبی و سعدی در دستان جناب آقای علی محمد سعدآبادی مرد زحمتکش و نمادو سمبل تلاش و کوشش