سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

خراسان رضوی -درگز - سعدآباد
سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

سعدآبادین وبلاگنه خوش گلسسیز

خراسان رضوی -درگز - سعدآباد

فوت مرحوم جمشید کربلائی

عروج نابهنگام و ملکوتی پدری زحمتکش و دلسوز مرحوم مغفور جمشید کربلائی را به هم وطنان عزیز به ویژه بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده ُ علو درجات برای آن مرحوم و صبر جزیل برای بازماندگان مسئلت می نمائیم .

اجرای عملیات نصب ستونهای بقعه متبرکه

اجرای عملیات نصب ستون های بقعه متبرکه سید سلطان مراد روز جمعه مورخ ۱۰ شهریور ۹۱ انجام شد و به حول قوه الهی و مساعدت شما هم وطنان عزیز به زودی شاهد افتتاح بقعه می باشیم . خواهشمندیم کمک های نقدی خود را هر چه سریعتر به هیات امنا جهت تسریع پیشرفت بقعه تحویل  نمایید . 

 

 

 

 

 

قرآن من شرمنده توام

 

قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود همه از هم میپرسند " چه کس مرده است؟ " چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل کرده است .

قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام . یکی ذوق میکند که ترا بر روی برنج نوشته،‌یکی ذوق میکند که ترا فرش کرده ،‌یکی ذوق میکند که ترابا طلا نوشته ،‌یکی به خود میبالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و ... ! آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟


قرآن ! من شرمنده توام اگر حتی آنان که ترا می خوانند و ترا می شنوند ،‌آنچنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند . اگر چند آیه از ترا به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد میزنند " احسنت ...! " گویی مسابقه نفس است ..


قرآن !‌ من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن تو با شماره صفحه ،‌خواندن تو آز آخر به اول ،‌یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟ ای کاش آنان که ترا حفظ کرده اند ،‌حفظ کنی ، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوش نکنند .


خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو .


آنانکه وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند ،‌گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما باقرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیدیم 


قرآن من شرمده توام

نکات ریز اخلاقی و اجتماعی

روزی در جنگلی کلاغی در تمامی طول روز بر روی شاخه درختی

نشسته بود و هیچ کاری انجام نمی داد.

خرگوش کوچکی او را دید و از او پرسید: *"آیا من هم می توانم مانند تو تمام روز
را در گوشه ای بنشینم و هیچ کاری انجام ندهم؟".*
کلاغ پاسخ داد: *"البته، چرا نه".*


خرگوش هم زیر همان درخت نشست و استراحت خود را آغاز کرد.
ناگهان سرو کله روباهی پیدا شد. روباه پرید و خرگوش را گرفت و خورد.

نتیجه: *برای اینکه بتوانی بنشینی و هیچ کاری انجام ندهی، باید در جایگاه
بالایی قرار داشته باشی*

دست نوشته های منسوب به حضرت علی (ع)

اخیرا مسجدی در نزدیکی شهر مکه مکرمه کشف شد که در آن سنگ بزرگی وجود دارد و جملاتی از دست نوشته های مولای متقیان، حضرت علی (ع) بر روی آن نوشته شده است.

کارشناسان مسائل آثار تخمین زده اند که عمر این مسجد که توسط کارگرانی که در حال حفاری کوه «جمرات» بودند کشف شد، به بیش از هزار و دویست سال باز می‌گردد. 

 

در همین راستا دو روز پیش نیز خبری تحت عنوان «کشف جدید قبرستان “بنی هاشم” نزدیک مسجدالحرام» از کشف قبرستان خانوادگی در اطراف مکه مکرمه که به فرزندان «بنی هاشم بن عبد مناف» و «بنی عبدالمطلب بن عبدمناف» تعلق داشته، خبری رسید .